Stolen Dance - Milky Chance

这调调我喜欢

莫 西 顾:

       标榜着另类的德国乐队Mikly Chance,他们的音乐不会归于流行大潮,节奏旋律就不是传统上的抒情或是去迎合市场,他们更像是随心所欲地按照自己的想法来玩音乐,他们把民谣、摇滚元素都进行了很好的接洽,以此创造出一些节奏鲜明、风格各异的音乐。


歌词(翻译:夜猴猴):


I want you by my side

我想让你在我身边

So that I never feel alone again

这样我就不会再感到孤独

They've always been so kind

他们总是善良可亲

But now they've brought you away from here

可现在他们带你远离了我

I hope they didn't get your mind

我希望他们没有左右你的思想

Your heart is too strong anyway

你的内心如此坚强

We need to fetch back the time

我们得拿回属于我们的时间

They have stolen from us

是他们从我们这儿偷走的


And I want you

然后我想与你

We can bring it on the floor

我们把时间拿来花在舞池里

You've never danced like this before

你从没像现在这样起舞

But we don't talk about it

不过我们都顾不上谈论这些

Dancin' on

跟 着 跳

Doin' the boogie all night long

整个晚上摇摆着身体

Stoned in paradise

沉醉在小天堂里

Shouldn't talk about it

不说这个了


And I want you

然后我想和你

We can bring it on the floor

可以把时间拿来花在舞池里

You've never danced like this before

你从没像现在这样起舞

But we don't talk about it

不过我们都顾不上谈论这些

Dancin' on

跳 起舞 

Doin' the boogie all night long

整个晚上摇摆着身体

Stoned in paradise

沉醉在小天堂里

Shouldn't talk about it

不说这个了

Shouldn't talk about it

不提了


Coldest winter for me

最寒冷的冬季之于我

No sun is shining anymore

是没有散发着光芒的太阳的

The only thing I feel is pain

我唯一能感觉到的就是痛苦

Caused by absence of you

这都因为我没有了你

Suspence is controlling my mind

焦虑掌控了我的意识

I cannot find the way out of here

我没法找到逃离它的方法

I want you by my side

我想让你在我身边

So that I never feel alone again

这样我就不会再感到孤独


And I want you

然后我想要你

We can bring it on the floor

我们把时间拿来花在舞池里

You've never danced like this before

你从没像现在这样起舞

But we don't talk about it

不过我们都顾不上谈论这些

Dancin' on

跟 着 跳

Doin' the boogie all night long

整个晚上摇摆着身体

Stoned in paradise

沉醉在小天堂里

Shouldn't talk about it

不说这个了


And I want you

然后我想要你

We can bring it on the floor

我们把时间拿来花在舞池里

You've never danced like this before

你从没像现在这样起舞

But we don't talk about it

不过我们都顾不上谈论这些

Dancin' on

跳 起舞 

Doin' the boogie all night long

整个晚上摇摆着身体

Stoned in paradise

沉醉在小天堂里

Shouldn't talk about it

不说这个了

Shouldn't talk about it

不提了


评论
热度 ( 184 )

© M·Ms | Powered by LOFTER